Handelsbetingelser for RAUMTRAUM
Generelle oplysninger
RAUMTRAUM UG
Oberer Ehmschen 64
25462 Rellingen
Deutschland
Tlf. +49 17638245222
(da jeg bor i Hamborg er det et tysk nummer, men bare rolig, jeg taler dansk)
CVR (USt.ID.NR): DE 312753795
Betaling
RAUMTRAUM modtager online betalinger med MobilePay, ApplePay, GooglePay, Visa, Visa Election, Mastercard, MasterCard Debit og Maestro.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret i op til 7 dage på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Fragt
Leveringstiden for din ordre er 3-4 hverdage. RAUMTRAUM afsender varer med følgende: GLS med omdeling.
Vi beregner følgende beløb for forsendelsen:
Danmark: Fragtfri ved køb over 500kr. Alle ordrer under 500kr beregnes med 49 kr.
Sverige: Over 1000kr: Fragtfrit
Mellem 500kr og 1000kr: 80kr forsendelsesomkostninger.
Under 500kr: 130kr forsendelsesomkostninger.
Grønland: 349kr forsendelsesomkostninger.
Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke fra vores lager og hjem til dig. Venligst bemærk levering til Grønland tager 10-15 hverdage.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til service@raumtraum.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Her stiller RAUMTRAUM gerne en returseddel til rådighed til følgende beløb:
Danmark: 49kr
Sverige: 100kr
Grønland: 250kr
Ikke afhentede varer
Ved afviste eller ikke afhentede pakker, opkræves et gebyr tilsvarende prisen på en returseddel.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
RAUMTRAUM UG
Oberer Ehmschen 64
25462 Rellingen
Deutschland
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
RAUMTRAUM UG
Oberer Ehmschen 64
25462 Rellingen
Deutschland
Tlf. +49 17638245222
(da jeg bor i Hamborg er det et tysk nummer, men bare rolig, jeg taler dansk)
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Samtlige reklamationer bedes sendes til RAUMTRAUM skriftligt per mail (service@raumtraum.dk) inden varen sendes tilbage. Den detaljerede beskrivelse af problemet må meget gerne indeholde billeder af den pågældende vare.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos RAUMTRAUM UG og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.raumtraum.dk er RAUMTRAUM UG.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: service@raumtraum.dk.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte service@raumtraum.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 30.04.2024
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
RAUMTRAUM UG
Oberer Ehmschen 64
25462 Rellingen
Deutschland
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
Bestilt den:
Modtaget den:
Forbrugerens navn:
Forbrugerens adresse:
Forbrugerens underskrift:
Dato:
(underskrift kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Standardfortrydelsesformularen er senest opdateret d. 30.04.2019